ועדת הכספים: ביקורת קשה על התנהלות הממשלה בסופה

    שלמה בן יוסף No Comments on ועדת הכספים: ביקורת קשה על התנהלות הממשלה בסופה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסופה אמנם חלפה אך לא הסערה הפוליטית בגינה. ביקורת קשה מתחו חברי ועדת הכספים על התנהלות הממשלה בסופה. הדיון נועד להמריץ את משרדי הממשלה הרלוונטיים להחיש את הטיפול בנזקים ובהשלכות הסופה, כולל מימון מהיר של הפיצויים בגין הנזקים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע: "לא נרפה עד שכל הפיצויים ישולמו וכל הגופים יחזרו לשגרה מלאה. נהיה כמו בולדוג בעניין הזה". סלומינסקי דרש, ש"לדיון הבא יבואו גורמים בכירים ממשרדי הממשלה ולא רפרנטים".

    הח"כים הביעו תסכול על-כך שלא הוכרז מצב חירום ועל היעדר גורם אחד שתופס פיקוד בחירום. המדינה לא ערוכה למצבים כאלו. סלומינסקי, ציין שהוועדה דורשת להאיץ את פיצוי הרשויות, מוסדות החינוך, עסקים, חקלאים ואזרחים שנפגעו. עוד קרא לראשי רשויות לסייע בעניין וציין, כי כראש רשות לשעבר, הוא יודע ש"קיימת תופעה שבמצבים כאלו מנסים להעמיס עוד דברים על דרישת הפיציים. יש להימנע מכך, על-מנת שלא לעכב העברת הכספים". בדיון הבא אני דורש שיהיו תשובות, אחרת נאלץ להפעיל סנקציות כנגד הממשלה".

    ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "הסופה תפסה את ירושלים בזמן שטרם אושר תקציב וכשאנו ניצבים בפני אתגר כלכלי משמעותי להגדיל את הצמיחה בעיר ולמשוך אליה צעירים. קיים פער גדול בתקציב בין ירושלים לערי פורום ה- 15, למרות מקומה החשוב כעיר בירה. היקף הנזקים שנאמד עד כה; 290 מיליון ₪ וזה לא הסוף. סכומים שאנחנו לא מכירים במקרי חירום. הסופה הסיגה אותנו לאחור בכמה שנים מבחינת התשתיות".

    נציג משרד הפנים האחראי על השלטון המקומי, רועי דהן: "מייד בתום הסופה מיפינו את הנזקים ב- 45 רשויות שנפגעו. מיפינו בינתיים רק את 4 הימים הראשונים של הסופה; הפעלת כלים מיוחדים, פינוי תושבים. תמונת הנזקים; 73 מיליון ₪. העברנו כבר כספים ואנחנו ממשיכים באומדן הנזקים. סמנכ"ל השקעות ואחראי על הביטוח במשרד החקלאות, צביקה כהן: "היבול מבוטח. הבעיה במבנים כגון חממות וכד', שמבוטחים וולנטרית ע"י החקלאים ומה שלא מבוטח יש בעיה. מה שמבוטח לגביו הכסף כבר בדרך, אך מה שלא, אנחנו לא יודעים כיצד לפעול". רפרנט דירות ורכב, באגף הפיקוח על הביטוח באוצר, אוהד מעודי: "אם המדינה תשלם פיצויים בהיעדר ביטוח, זה יהווה תמריץ שלילי לעשיית ביטוח. הנזקים המבוטחים בערך בסיבות 150 מיליון ₪".

    סגנית הממונה הראשי על יחסי עבודה, רבקה ורבנר, ניסתה להשיב ורק עוררה עוד יותר את התרעומת מצד הח"כים: "המצב החוקי הקיים, אנשים שעובדים, החוק קבע שאנשים מקבלים כסף עפ"י עבודה, אם רוצים לשנות את זה שישנו את החקיקה. אנחנו דנים בעניין ורוצים לפעול לפנים משורת הדין אבל זה לא פשוט. יש אנשים שאכן לא יכלו להגיע לעבודה ואחרים שסתם כי היה להם קר וכו'. חוקית יש בעיה אבל אנחנו מנסים למצוא דרכים לשלם".



    0 תגובות